Tuesday, December 9, 2008

takziah diucapkan







1.Perkara ini saya sedar pada jam 9.30pg sewaktu saya buka komputer, 1 laporan dari internet melaporkan,saya mengucap panjang serta beristighfar.
2.Kepada ahli keluarga mangsa tragedi diucapkan takziah serta banyakkan bersabar inilah dugaan Allah s.w.t di bulan Zulhijjah yang mulia ini sempena pula kedatangan eiduladha.
3Sesungguhnya manusia merancang,tapi Allah s.w.t lagi merancang dan perancangan Allah itu adalah maha hebat.
4.Setiap tragedi yang berlaku pasti ada tersurat dan tersirat kita bermohon kepada Allah s.w.t mengampuni segala dosa-dosa yang kita lakukan,nauzubillah...
5.Tragedi ini menyebabkan hampir kesemua penduduk di bukit anatarbangsa diarahkan berpindah serta mengosongkan rumah kerana aspek keselamatan ini dikeluarkan oleh pihak PDRM.
6.Kepada pasukan petugas keselamatan,penyelamat seperti PDRM,DBKL,BOMBA,ATM,HOSPITAL,RELA serta lain-lain agensi diucapkan jutaan terima kasih kerana rela bertugas demi negara walaupun dengan tibanya hari raya eiduladha sanggup berkorban masa,tenaga dan ruang demi tugas syabas dan tahniah diucapkan.
7.Tidak dilupakan jua kepada ahli keluarga mangsa nahas bas ekspres jalan raya di tangkak dengan meragut nyawa 10 orang takziah dan saya bersimpati.
8.Kepada Rakyat Malaysia sekalian,marilah kita bersama berdoa memohon keampunan,memelihara kedamaian,ketenangan serta sejahtera bumi tercinta Malaysia...

No comments: